Een goede offerte is helder

De absolute doodsteek: je lezer kan er geen touw aan vastknopen. En kiest daarom zeker niet voor jou. Ook al stunt je met het tarief.

 

Helder = geen gedraai over prijs of voorwaarden

Kan je op één A4 een samenvatting maken met:

-          jouw product

-          de voordelen en extra’s

-          de prijs

-          de voorwaarden?

Nee? Jammer, want de lezer verlangt dat wel.

 

Helder = herhalen, herhalen, herhalen

Kan je de offerte splitsen in laagjes:

-          overzicht voor de strategische manager

-          de voordelen voor de praktische gebruiker

-          de technische bijlagen voor de argwanende deskundige?

Nee? Jammer, want je weet nooit wie uiteindelijk beslist.

 

Helder = je moeder als lezer

Je bent zelf helemaal thuis in je product. Maar is de lezer even deskundig? Gebruik je ongemerkt geen jargon of ga je niet 3 stappen te snel voor de lezer? Kijk uit dat je de lezer niet verliest!