Een goede verkooptekst is verzorgd

Je verkooptekst is jouw visitekaartje. Een beduimeld kaartje laat een slechte indruk achter. Een kaartje in schreeuwerige kleuren geeft een ander beeld dan eentje in zwart-wit. Welke indruk maakt je?  

 

Verzorgd = foutloos schrijven

Gevoetbalt? Altijd fout! Gebeurd? In de ene zin goed in de andere fout. Ge-smsít? Even wennen maar het komt eraan. U hebt/u heeft? Kwestie van smaak.

 

Verzorgd = de juiste toon aanslaan

Wie is jouw klant? Een man van 65? Een vrouw van 30+? Een adolescent? Een tiener? Elke doelgroep vraagt om een eigen schrijfstijl. Maar houd ook je eigen imago in de gaten. Een uitgekiende balans is vereist!

 

Verzorgd = netjes voorstellen

Zorg dat de klant direct weet wie de afzender is. Daarover mag geen enkele twijfel bestaan. Tenzij je om strategische redenen de lezer misleidt natuurlijk.