Een goede verkooptekst is helder

Commercials. Advertenties. Mailings. Telesales. Abriís. De verkooptekst is overal. Waarom zou jouw tekst nog gelezen worden? Antwoord: omdat de tekst opvalt.

 

Helder = zien dat de tekst over mij gaat

Wanneer lees je een tekst. Als deze over jezelf gaat. Zorg dus voor:

-           een herkenbaar koopmotief;

-           een verrassende approach;

-           het juiste medium.

 

Helder = in 1 tel weten wat het aanbod is

Tijd is de kritieke factor. In een split second beslist de klant of hij je aanbod aantrekkelijk vindt. Dat kan hij alleen als hij je aanbod direct begrijpt. Dus geen wollig geouwehoer. Klare taal.

 

Helder = aansturen op actie

Verkopen is heel simpel. 1. Je trekt de aandacht. 2. Je laat zien wat het voordeel is voor de klant. 3. Je laat zien hoe hij dit voordeel kan behalen. Vooral stap 3 wordt nog wel eens vergeten. Niet doen! Is essentieel