Een goede verkooptekst is slim

Helder zijn is de basis. Slim zijn, is het vervolg. Je bent helder als jouw lezer de boodschap leest en begrijpt. Je bent slim als jouw lezer de boodschap accepteert.

 

Slim = overtuigen op maat

Elke verkooptekst heeft backing nodig. Bewijs. Kies het bewijs dat bij jouw doelgroep en bij het koopmotief past. Bewijzen hebben pas overtuigingskracht als de klant ze relevant vindt.

 

Slim = intiem zijn, maar niet té

‘Ik hoorde van een vriend van me dat dit zo’n goed restaurant is.’ Tegen zulke reclame kan geen enkele tekst op. Alhoewel… u kunt het wel héél dicht benaderen. U kunt intiem zijn op papier. Maar pas op: te intiem stoot af! Kies de juiste dosering.

 

Slim = weten wat u wanneer verkoopt

Verkopen is handelend optreden. Maar wel realistisch. Je verkoopt geen auto met een advertentie. Maar misschien wel een bezoek aan de showroom. Of het opvragen van een folder. Kies daarom zorgvuldig wat je met welk middel verkoopt. Dat voorkomt teleurstellingen.